#1 – Indicații pentru buna organizare a unui concert

Ca urmare a numeroaselor incidente observate de-a lungul timpului la evenimente, echipa Hip Hop News vine în întâmpinarea organizatorilor de concerte și proprietarilor de localuri cu următoarele sfaturi și propuneri pentru pregătirea completă a unui spectacol.

 

Necesarul tehnic la scenă:

– microfoane (se discută înainte despre preferințe (cu fir / fără fir) și numărul interpreților vocali).

– dacă spectacolul presupune instrumente live sau alte aparate pentru redare sunet, asigurați-vă că fiecare instrumentist / DJ are cele necesare printr-un rider tehnic.

– cablaj (legătura între player și mixer; tipul conexiunilor RCA/ jack mic / mare etc).

– masă pentru DJ la scenă (la nivelul mâinilor în poziție normală de mixaj). Evitați folosirea de pupitre improvizate (lăzi, paleți etc.) pentru că pot apărea dificultăți și nici nu ajută imaginii artistului / formației.

– sursă de energie (220V) cu prize multiple. Asigurați-vă că aveți suficientă putere electrică pentru a susține un concert!

– minim două sau trei monitoare speciale pentru concert la scenă; două orientate cu fața către scenă și unul către DJ pentru controlul audiției formației; în monitoare trebuie să poată fi controlat separat semnalul player-ului de cel al microfoanelor. Mare grijă la ecranarea lor, să nu facă microfonie!

Notă: decât să tineți un concert fără monitoare mai bine îl anulați.

– mixer principal și boxe de audiție către public (boxe pentru concert, NU boxe pentru bar)

– sunetist care sa asiste sonorizarea la pupitrul tehnic pe toată durata concertului. De preferat sunetistul să aibă un asistent care are grijă de cablaj.

– posibilitatea de a regla lumina la scenă (discutați preferințele în prealabil),

 

Necesar organizare:

– toate aspectele de mai jos și cele din riderul tehnic se discută, stabilesc sau contractează din timp cu reprezentantul artistului (booking manager).

– asigurați-vă că aveți cel puțin o lună de promovare până la eveniment; stabiliți ce sarcini presupune promovarea pentru ambele părți (online, offline).

– discutați în prealabil detaliile pentru comunicatele de presă, prezentări de eveniment etc.

– asigurați-vă că aveți un spațiu rezervat pentru artist / formație (backstage) disponibil înainte și după prestație, unde accesul publicului să fie restricționat.

– asigurați apa la temperatura camerei pentru artiștii la scenă; discutați în prealabil despre protocol.

– stabiliți data/ora la care are loc sound check-ul în concordanță cu echipa de la sunet (sound check-ul nu se face cu public în sală).

– acreditări: asigurați ecusoane pentru echipele acreditate să filmeze și să fotografieze (pe scenă sau în afara scenei).

– asigurați că aveți un agent/o echipă de securitate al/a organizatorilor la scenă, care să nu permită urcarea din public sau alte manifestări inadecvate; similar pentru backstage.

– în momentul în care artistul/formația părăsește locul evenimentului să fie de asemenea însotiță de agenți până la mijlocul de transport (pentru a evita incidente nedorite).

– anunț la intrare (opțional): „filmatul interzis în timpul concertului”.

(excepție fac echipele acreditate)

– cazare (discutați preferințele în prealabil, tipul cazării, stele hoteliere, număr de camere, servicii, oferte)

– stabiliți/reglementați din timp modalitatea de plată și detaliile (fee, avans, cazare, transport, diurnă, când și cum se fac plățile); nu efectuați plăți în văzul publicului!

Notă: încercați să menajați artiștii în timpul de dinaintea concertului. Au nevoie de concentrare, de liniște, nu de discuții despre riderul tehnic, probleme apărute etc.

Pentru acestea vă va sta la dispoziție un reprezentant al artistului.

 

Vă mulțumim!

Autor: Florin Dumitru

Owner / Project Manager

Lasă un comentariu